- VELHASIL - HERŞEY - NASİP - • Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın adıyla. • YA HAYRER - RAZIGIN • Allah'a hamd, Rasûlü'ne salât ve selam olsun… • Allah'ın rahmeti bereketi mağfireti üzerinize olsun. • Hayatınızda yolunda gitmeyen şeyler olabilir belki de hiç olmadığınız kadar hayalinizdeki siz'e uzaksınızdır. • Fakat yine de cümlelerinizi nokta ile değil, 'henüz' ile bitirin. • Henüz ümittir, henüz inançtır, şartlardan ötürü olmayan ne varsa bir gün olacağına inanmaktır. • Henüz NASİP'tir.. • Bütün canlıları yöneten güç; korkudur.. • Hayvanlar, iki korku duygusuyla hareket eder: Açlık korkusu, görünen korku.. • İnsanlar, üç korku duygusuyla hareket eder: Açlık korkusu, görünen korku, bilinmezlik korkusu.. • İnsan" Arapça bir kelime. Ve anlamı "unutan" demektir.. - işte tamda bu yüzden,, • İnsan 'Ya Nasip demeyi unutur tevekkül'e kör olur. • İyiliği unutan, vefayı unutan, nasibi unutan, kendini unutan. • Ne güzel şeydir nasip ! • Allah'ın sana verdiğine şükür edip vermediklerine vardır Mevlana'nın bir bildiği diyerek tevekkül'ün en derin halidir. • Şüphesiz ki veren de O alanda! Ve verdiklerin den hesap soracak olanda "O • " Sahip olduğumuz yada olmadığımız 'Hiçbir şeyi kendimize izâfe etmemeliyiz. Veren O… Nasip eden O… - Akıllıyım diyorsan aklı veren de O… - Fırsatları karşına çıkaran da O…" • Lakin kula shay' tama manhüh!! • Amma velâkin her şey nasip!! • Hazreti Mevlana diyor ya ;Nasibinde varsa, alırsın karıncadan bile ders. Nasibinde yoksa, bütün cihan önüne serilse sana ters. • Çoğumuz olmayan bir işimiz için ve/veya bir dileğimiz için herşey Kader, Kısmet demişizdir ! Peki nasibin kaderle ilişkisi nedir ? • Nasip ne Cebriyecilerin iddia ettiği gibi bütünü ile kaderin tahakkümüdür, ne de Mutezilenin iddia ettiği gibi iradenin yüzde yüz elindedir. • Ehl-i sünnetin ifade ettiği gibi nasip ve kısmet irade ve kaderin ortak bir uyumudur, hassas bir dengesidir. • İrade ister, kader uygun görürse verir; kişi iradesini sarfetmezse o şey de vücuda gelmez. • Velhasıl kelam “Zorlayınca olmaz. Nasipse olur. • Ama zorlamadan da nasip olmaz. - Çünkü kader gayrete aşıktır.” • Büyüklerin dediği gibi "Nasibin yoksa şu hayatta ,dayak bile yiyemezsin! • Nasipse gelir şam'dan, yemen'den, nasip değilse ne gelir elden" derler ya tamda öyle bir hikaye koyalım şuraya. • Eski zamanlarda, Semerkand’da bir semerci ustası, oğluyla beraber hem semer yapar, hem de eskiyen semerleri tamir eder, baba-oğul hayatlarını böylece devam ettirir giderlermiş. • Semerci ustası, mesleğinin alametlerinden olacak ki; çalışırken üzerinde oturduğu koltuğunu da semerden yapmış. • Bu semerin gizli bir bölmesini de para kasası olarak kullanmaktaymış. • Fakat semerde kasa olduğunu oğlu bile bilmezmiş. • Gel zaman git zaman, çalışılır kazanılır, paralar bu kasada biriktirilirmiş. • Olacak bu ya, baba tüccarın bir aylığına Semerkand’dan ayrılması icap etmiş. • Depodaki semerleri ve dükkânı oğluna emanet etmiş baba tüccar. Seyahate çıkmadan önce de oğluna, kendi kullandığı semerin asla satılmamasını sıkı sıkı tembihlemiş. • Babası yokken oğul, babasının tembihlediği semerin haricindeki bütün semerleri satmış. • Fakat bir akşam, yolcunun biri gelmiş ve semer almak istemiş. • Adamın ısrarlarına dayanamayan oğul, biraz da kâr ederim düşüncesiyle 10 akçe olan semeri 30 akçeye satıvermiş. • Baba tüccar seyahatten döndüğünde semerden yapma koltuğunun olmadığını görünce koltuğunun nerede olduğunu sormuş. • Oğul, satmak zorunda kaldığını ama üç katı kâr ettiğini heyecanla söyleyince babası şaşkına dönmüş. • Kimseye bir şey söylemese de için için yanmaya başlayan baba, işi gücü bırakmış… Semerkand, Buhara, gezmedik yer, uğramadık han bırakmamış; ama ne çare ki semerini bulamamış. • Tüccarın kaç ay, kaç yıl gezdiği bilinmez. • Semeri bulamayacağına kanaat getiren baba eve dönerek işe koyulmuş. Semer satmaya ve tamir etmeye devam etmiş. • Gel zaman git zaman, bir semer eskitecek kadar vakit geçmiş… • Bir gün, bir adam semer tamir ettirmek için dükkâna gelmiş. Tüccar, yıllar önce kaybettiği semerini tanımış; ama hiç belli etmemiş. • Semer sahibine “Bu semer çok eskimiş, ben size yeni bir semer vereyim; bu bende kalsın” deyip semeri geri almak istemiş. • Bu duruma çok sevinen semer sahibi, yeni semeri alıp gitmiş. Hemen semerini kontrol eden tüccar, parasını yerinde görünce sevinmiş. • Kul , Ne kadar hesap yaparsa yasın hesapta olan değil nasipte olan gelir başına.. • Kapitalizmde mülk bireyin, komünizmde devletin, İslam'da Yaratan'ındır. • Malın asıl sahibi O. Biz sadece emanetçiyiz. • Çalışmak, kazanmanın fiili duası yani olmazsa olmaz şartı, ancak, nasibinpayını da unutmamak lazım. • Velhâsıl-ı kelâm, nasibimizde ne varsa o olur.. • Değerli kardeşlerim hiç unutmayalım ki ' • "Allah'a hakkınca kul olan neyden mahrumdur? • Allah' kul olmaktan mahrum olan neye (sahiptir)?" ....Fİ EMÂNİLLÂH.. . Kablel-Vuku..