FASİKÜL 2 İRADE ÇEMBERİ İrade insanoğlunun fikirlerini kuşatan ve o fikrin ardında bir lobi olarak karar çerçevesine taşınan bölümdür. İnsan o karar verme noktasında bir yere varabiliyorsa iradesiyle özleşmiş yani irade kavramının içinde anlamanın kararına varmıştır.. İnsanoğlu iyinin ve kötünün ayrıcalığı içinde olup buna göre hareketle geçebiliyorsa bu insan başarılı bir insandır zaten irade kelimesinde ele alınan bu filvaki feveran prespektif anlayışı aşamasından sonra kişide azim ve sebatkarlık kavramı meydana gelir.. Sebatkar ne demektir..? Kararından dönmeyen Eğer bir insan uğruna bir işi başaracağına dair o işte mahir olabiliyorsa daima sonuna gelebilecek yapıyı fikirleri ile zirveye taşıyabilir düşünce ve kararlılık noktasında iradeli ve becerileri yüksek bir platform geleceğin inşasını nümayan edebilir.. Çünkü ; irade almak ve almamak arasında gidip gelen hür ve bir o kadar kesinlik rehberidir.. Düşünce sisteminde zihni rahatsız eden olay ise kararsızlığın ta kendisidir afazi yapının var olması demek zihne bilgiye ve hayallerine gem vurmak demektir.Bilgiye gem vurulduğu vakitte ise Atlantik savaş meydana gelebilir karar verme noktasında acele etmek yanlıştır bunun sonucu kişiyi bocalamaya sürükleyebilir işte bu başarısızlığın adımıdır malesef..bizim derdimiz ise başarmakta.. “Var olmuş ve var olacak başarıları başarmakta” Yani öteler ötesinde olan bir zihin Savaşı’nın ulvi derecelere aks ettirilmesini kabul gören ve baskın olan hayal gücünü ele alan bilgelikte bu kavramlara girer çünkü “bilgi bilgeliğin önünde olursa cehalet mimarisinin zincileri kırılacaktır” Evet arkadaşlar işte burada tefekkür edelim zirvesine tırmanan zincirlerin var olması ile cehaletin küçük telleri kırılacaktır kısmında aslında iradenin var oluşu devreye girecektir.. İradenin tezahür etmesi başarının temel unsurlarını ele alır çünkü iradeye sahip çıkmak zengin bir bilgiyi daha da zenginlikten öte bir şeye olduğu davasını savunur hale getirmektir.. İnsanın iradesinin en güzel olduğu zaman çemberi ise gençliğidir çünkü gençlik yıllarında mücadele eden zihin daha iradeli ve radikaldir iradesini ele alıp onu bir şekle sokmayan irade dünyası ise zayıftır işte o insan yoktan öte bir yokluktadır... Bizler bu yoklukların bilincinde olup şahsiyetin ve irade silahını nasıl kullanabilmemizi istisna şekle derc ederek hayal gücümüzü ortaya çıkartırız hayal gücümüzün var olması demek ise duygularımızın var olmasını amaçlar çünkü hayal gücü ile bir iş yapan zihin daima duygularını kullanır... Mesela tekid nunu ile açıklanan bir ifade şiddetin ne kadar duygu ile ifade edildiğini gösterir ... Duygu münferid olarak şahsın ruh halini ve biyokimyasını yani çevresi ile olan tesirlerini ele alıyor oluşan kompleks ise psikofizyoloji olarak başka bir duygu birimini ele alıyor var olan bu hal aslında duygu ile beraber irade savaşı veriyor çünkü iradeye sahip çıkmak hezeyan ve cehalet kokan şeyleri bırakmaktan geçer... Selam ve dua ile Konferans ve makale derslerimiz ile.. Yazılan yer medrese içinde bir mescit.. Bitiş = 17:26 Ayşenur TOKSÖZ Telegram kanalımıza bakabilirsiniz MT./yoldava www.arkaraf.com