<div class="page-title"><br /> <br /> <hr /><br /> <br /> <br /> <br /> <hr /><br /> <br /> <h2> Üç aylarda kendimizle buluşmak!</h2><br /> <div class="info"><br /> <br /> <hr /><br /> <br /> <span class="info-item"><strong> Yavuz BAHADIROĞLU</strong></span><br /> <br /> </div><br /> </div><br /> <div class="video-detail-main-img"></div><br /> <br /> <div class="content-box"><br /> <br /> <hr /><br /> <br /> <br /> <br /> <hr /><br /> <br /> <strong>“Şuurlu Müslüman”</strong><span class="s1"> olup varlığımızı sorgulamak ve yaradılış hikmetine doğru </span><strong>“üç adım”</strong><span class="s1">atmak için mübarek </span><strong>“üç aylar”</strong><span class="s1">dan âlâ fırsat mı olur?</span><br /> <p class="p1"><span class="s1">Birinci adım: </span><strong>Ben kimim?..</strong></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">İkinci adım: </span><strong>Nereden geldim?..</strong></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Üçüncü adım: </span><strong>Nereye gidiyorum?</strong></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Birinci adım, </span><strong>Recep, </strong><span class="s1">İkinci adım Şaban, üçüncü adım </span><strong>Ramazan. </strong><span class="s1">Kendine özgü anlamı, şartları ve ibaretleri olan üç zaman dilimi…</span></p><br /> <p class="p1"><strong>“Devrimciler”</strong><span class="s1"> ay isimlerini değiştirdiler: </span><strong>Muharrem, Safer, Rebiülevvel, Rebiülahir, Cemaziyelevvel, Cemaziyelahir, Recep, Şaban, Ramazan, Şevval, Zilkade ve Zilhicce</strong><span class="s1">diye giden ay isimleri birden </span><strong>ocak, şubat, mart, nisan</strong><span class="s1"> oluverdi.</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Oysa Ramazan ayı Kur’an’da, diğer bazı aylar hadislerde geçiyordu. Yani </span><strong>Müslüman’ın zamanı Kur’an ve hadisle irtibatlıydı:</strong><span class="s1"> Recep </span><strong>“idrak ayı”,</strong><span class="s1"> Şaban </span><strong>“intikal ayı”,</strong><span class="s1"> Ramazan</span><strong>“oruç ayı”</strong><span class="s1"> olarak kutlanırdı. Üçü birden </span><strong>“Mübarek Üç Aylar”</strong><span class="s1"> olarak tanımlanır ve </span><strong>“kulluk şuuru”</strong><span class="s1">nun inşası için değerlendirilirdi.</span></p><br /> <p class="p1"><strong>Takvimi ve ay isimlerini değiştirirseniz, bütün bunları ıskalarsınız. Zamanın dinle irtibatı kopar. Kara kara düşünmeye başlarsınız: Yoksa amaç bu muydu?</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Yani ay isimlerini değiştirmekle</strong><span class="s1"> sadece geçmişimizden kopmadık, zamanın ibadetle irtibatını da kopardık! Dolayısıyla </span><strong>zaman sıradanlaşıp anlamsızlaştı.</strong><span class="s1"> </span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Neyse: Madem ki, üç ayların henüz başındayız, </span><strong>“şuurlanmak”</strong><span class="s1"> konusunda üç ayımız var demektir.</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Sormalıyız kendimize: </span><strong>Neden İsrail denen birkaç milyonluk devlet, bir buçuk milyar Müslüman’ı susta durduruyor?..</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden üç yüz seneden beri hiçbir buluşun ve keşfin üstünde hiçbir Müslüman’ın imzası bulunmuyor?..</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden dünya milletlerinin önderi ve örneği iken, en geri sıralara düştük?..</strong></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">İslam dünyası neden kararsız, tutarsız, istikrarsız?..</span></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden İslam dünyasını çapaçul diktatörler yönetiyor?..</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden bütün tepkimiz, tepki duyduğumuz milletlerin ürettiği mamul maddelere ambargo koymaktan ibaret kalıyor da ondan iyisini üretmek üzere bir çabaya giremiyoruz?..</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden dünya çapında karikatüristimiz, ressamımız, gazetecimiz, edebiyatçımız, siyasetçimiz, bilim adamımız yok?..</strong></p><br /> <p class="p1"><strong>Neden Peygamber Efendimiz’e karikatürle hakaret eden karikatüristin karşısına karikatürle, romanla hakaret edenin</strong><span class="s1"> (Salman Rüşdi’nin romanı) </span><strong>karşısına romanla, resme resimle, şiire şiirle karşı koyamıyoruz da bağırıp çığırarak cevap vermeye çalışıyoruz? </strong></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">(Hikâye malum: </span><span class="s2">1409</span><span class="s1">’larda Bursa’ya gelen İranlı bir âlimin, </span><strong>Efendimiz </strong><span class="s1">hakkında küçültücü ifadeler kullanması üzerine </span><strong>Süleyman Çelebi</strong><span class="s1"> kaleme sarılmış ve </span><strong>“Vesiletü’n Necat”</strong><span class="s1">[bildiğimiz mevlid] isimli muhteşem eserini yazmıştı. Ne ambargo, ne galeyan: Fikre karşı fikir, kaleme karşı kalem, kelama karşı kelam! Bu yöntem o kadar etkili oldu ki, atılan tüm iftiraları sildi süpürdü. Bugün o iftiraların esamisi dahi okunmazken, Mevlid hâlâ gürül gürül okunuyor)…</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Mübarek gün ve gecelerde bu konular üzerine kafa yorabilir, kabiliyetimiz ölçüsünde görevler üstlenebiliriz. En azından böyle tasalarımızın olması gerekiyor…</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Aksi taktirde </span><strong>“Müslüman dindar”</strong><span class="s1">lar </span><strong>“kemiyet” </strong><span class="s1">(sayıca) olarak artarken, </span><strong>“keyfiyet”</strong><span class="s1">(nitelik) olarak azalmaya devam edecekler.</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Bendeniz </span><strong>“Mübarek Geceler”</strong><span class="s1">de kara kara bunları düşünürüm…</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Sanırım üç aylar boyunca da kafamı tırmalayan benzer suallere cevap üretmeye çalışacağım.</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Ve </span><strong>“Müslüman birey” </strong><span class="s1">olarak, Müslümanları </span><strong>“kurun-u vusta”</strong><span class="s1">da (ortaçağ) tevkif eden (durduran) engelleri kendimce aşmanın formüllerini üretmeyi deneyeceğim.</span></p><br /> <p class="p1"><span class="s1">Tabii hepiniz üç ayları alışageldiğiniz tarzda değerlendirmekte, ya da değerlendirmemekte özgürsünüz.</span></p><br /> <strong>YeniAkit<br /> 29 Mart 2017</strong><br /> <br /> </div>