FASİKÜL 2 İRADE ÇEMBERİ

İrade insanoğlunun fikirlerini kuşatan
ve o fikrin ardında bir lobi olarak karar
çerçevesine taşınan bölümdür. İnsan o
karar verme noktasında bir yere
varabiliyorsa iradesiyle özleşmiş yani
irade kavramının içinde anlamanın
kararına varmıştır..

İnsanoğlu iyinin ve kötünün ayrıcalığı
içinde olup buna göre hareketle
geçebiliyorsa bu insan başarılı bir
insandır zaten irade kelimesinde ele
alınan bu filvaki feveran prespektif
anlayışı aşamasından sonra kişide azim
ve sebatkarlık kavramı meydana gelir..

Sebatkar ne demektir..?
Kararından dönmeyen
Eğer bir insan uğruna bir işi
başaracağına dair o işte mahir
olabiliyorsa daima sonuna gelebilecek
yapıyı fikirleri ile zirveye taşıyabilir
düşünce ve kararlılık noktasında iradeli
ve becerileri yüksek bir platform
geleceğin inşasını nümayan edebilir..

Çünkü ; irade almak ve almamak
arasında gidip gelen hür ve bir o kadar
kesinlik rehberidir..

Düşünce sisteminde zihni rahatsız eden
olay ise kararsızlığın ta kendisidir afazi
yapının var olması demek zihne bilgiye
ve hayallerine gem vurmak
demektir.Bilgiye gem vurulduğu vakitte
ise Atlantik savaş meydana gelebilir
karar verme noktasında acele etmek
yanlıştır bunun sonucu kişiyi
bocalamaya sürükleyebilir işte bu
başarısızlığın adımıdır malesef..bizim
derdimiz ise başarmakta..

“Var olmuş ve var olacak başarıları
başarmakta”

Yani öteler ötesinde olan bir zihin
Savaşı’nın ulvi derecelere aks
ettirilmesini kabul gören ve baskın olan

hayal gücünü ele alan bilgelikte bu
kavramlara girer çünkü “bilgi bilgeliğin
önünde olursa cehalet mimarisinin
zincileri kırılacaktır”

Evet arkadaşlar işte burada tefekkür
edelim zirvesine tırmanan zincirlerin
var olması ile cehaletin küçük telleri
kırılacaktır kısmında aslında iradenin
var oluşu devreye girecektir..

İradenin tezahür etmesi başarının
temel unsurlarını ele alır çünkü iradeye
sahip çıkmak zengin bir bilgiyi daha da
zenginlikten öte bir şeye olduğu
davasını savunur hale getirmektir..

İnsanın iradesinin en güzel olduğu
zaman çemberi ise gençliğidir çünkü
gençlik yıllarında mücadele eden zihin
daha iradeli ve radikaldir iradesini ele
alıp onu bir şekle sokmayan irade
dünyası ise zayıftır işte o insan yoktan
öte bir yokluktadır...

Bizler bu yoklukların bilincinde olup
şahsiyetin ve irade silahını nasıl
kullanabilmemizi istisna şekle derc
ederek hayal gücümüzü ortaya çıkartırız
hayal gücümüzün var olması demek ise
duygularımızın var olmasını amaçlar
çünkü hayal gücü ile bir iş yapan zihin
daima duygularını kullanır...

Mesela tekid nunu ile açıklanan bir
ifade şiddetin ne kadar duygu ile ifade
edildiğini gösterir ...

Duygu münferid olarak şahsın ruh halini
ve biyokimyasını yani çevresi ile olan
tesirlerini ele alıyor oluşan kompleks ise
psikofizyoloji olarak başka bir duygu
birimini ele alıyor var olan bu hal
aslında duygu ile beraber irade savaşı
veriyor çünkü iradeye sahip çıkmak
hezeyan ve cehalet kokan şeyleri
bırakmaktan geçer...

Selam ve dua ile
Konferans ve makale derslerimiz ile..
Yazılan yer medrese içinde bir mescit..

Bitiş = 17:26

Ayşenur TOKSÖZ

Telegram kanalımıza bakabilirsiniz
MT./yoldava

www.arkaraf.com