''Hürriyet ile Sabah’ın Gizli Sahibi ve Bir Parantez: Alo Dolar Gönder''

Milliyet’in eski yazarı Metin Münir bu satın almayı, “Dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan ile istişare ederek”diye açıkladı ki, bu iki gazete Türkiye’nin en çok zarar eden iki medya kurumuydu. Nitekim Vatan kapandı, Milliyet ise şimdilerde kapanacak dedikodularının merkezinde.

''Hürriyet ile Sabah’ın Gizli Sahibi ve Bir Parantez: Alo Dolar Gönder''
29 Mayıs 2019 Çarşamba 16:33

Odatv yazarı Sabahattin Önkibar ''Hürriyet ile Sabah’ın gizli sahibi'' başlıklı bir yazı kaleme aldı. Önkibar yazısında Türkiye'deki yayın kuruluşları ile ilgili ilginç ve dikkat çeken yazısında bakın neler yazmıiş:

Önce Milliyet ile Vatan gazetelerini 74 milyon dolara satın aldı.

Milliyet’in eski yazarı Metin Münir bu satın almayı, “Dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan ile istişare ederek”diye açıkladı ki, bu iki gazete Türkiye’nin en çok zarar eden iki medya kurumuydu. Nitekim Vatan kapandı, Milliyet ise şimdilerde kapanacak dedikodularının merkezinde.

Bu tecrübeyi yani büyük zararı yaşayıp gören Demirören Ailesi ilginçtir geçen yıl tam genel seçim arifesinde Hürriyet ve Posta gazetelerinin-Kanal D ve CNN Türk gibi yayın organlarının bulunduğu Doğan Medya’yı 916 milyon dolara satın aldı.

Bunun için çiftçi bankası Zîraat’dan 680 milyon dolar kredi kullandı.

Akıl alacak şey değil, zira bilançolar ortada yani Türkiye’de medya sektörü para kazanmaz, zarar eder.

AYDIN DOĞAN’A TEHDİT!

Öyle iken Demirörenler bankadan üstelik dolar faizi ile kredi çekip nasıl ve niçin böyle bir şey yapar?

Bu aileyi bendeniz 25 yıldır tanırım. Bildiğim kadarı ile malvarlıkları bile bu kredinin yarısı etmez. Öyle ise böyle bir yatırım neden sorusu kocaman bir soru işareti değil mi?

Ve bir parantez: 

Hatırlayalım Doğan Medya Grubu’nun eski patronu Aydın Doğan’ın, gazete ve televizyonlarını satması için 28 Şubat soruşturmaları bağlamında tehdit edildiği yazılıp çizilmişti. 

Bütün bunlardan hareketle olsa gerek Demirören ismi için Ankara kulislerinde, medya grubunun patronluğunu birileri adına yaptığı şeklinde türlü  iddia ve yakıştırmalar var. Doğru-yanlış billem..

ÇALIK-TAYYİP-NİYAZOV

Gelelim Sabah-ATV olayına:

Önce Berat Albayrak’ın bir dönem genel müdür olduğu Çalık Holding bu medya grubunu 1.1 milyar dolara satın aldı… Sonrasında Ahmet Çalık Türkmenistan’da yaşadığı tecrübeden olacak hemen bu yükten kurtulmaya çalıştı. 

Çalık’ın Türkmenistan tecrübesi, Başkan Niyazov’un ölümü ile yerine gelen devlet başkanının servetine el konulması için hakkında soruşturma başlatmasıydı. Belli ki Ahmet Bey Türkiye’de de AKP sonrası benzer kabusları yaşamamak için Sabah-ATV’den kurtulmak istedi.

ALO, 100 MİLYON DOLAR GÖNDER

Ancak….

Bu medya grubunu satın alacak iş adamı hemen bulunamadı.

Derken malum telefon tapelerinde yer alan iddialar göre, müteahhitlere salma salınarak yüzlerce milyon dolar toplandı.

Tapelerdeki iddialara göre; Binali Yıldırım’ın bir telefonuyla 100’er milyon dolar veren şirketlerden Limak’ın, Cengiz’in ve Kolin’in onlarca milyar dolarlık çok sayıda ihale aldığı yazılıp çizildi.

Ancak ilginçtir; Sabah-ATV’nin sahibi bir telefonla 100’er milyon verenler değil, Trabzonlu Kalyoncular oldu ki, bu aileyi de Ankara’dan 25 yıldır tanırım. Benim bildiğim, bu ailenin böyle bir maddi varlığının olmadığıdır. Oysa şimdi milyar dolarlık Sabah-ATV’nin sahibi görünüyor.

SERHAT ALBAYRAK GÖLGE PATRON

Buradaki büyük ayrıntı, Sabah–ATV’yi patron yetkisiyle damat Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönetmesidir.

Bitmedi, aynı Sabah-ATV ya da Turkuaz Gurubu yine Aydın Doğan’dan D&R’ı 440 milyona satın aldı.

Aklım almıyor, 10 yıl öncesine kadar küçük bir inşaat şirketi olan Kalyoncular şimdi televizyon-kitap-gazetede en büyük olmuş!

Tablo özetle bu ise, Sabah-ATV ve D&R’ın perde gerisinde biri var mı yok mu, siz söyleyin.

ERDOĞAN’IN KOMŞUSU ZEKİ YEŞİLDAĞ

Ve Star-Akşam-Güneş, Kanal 24 ile 360 TV’ye:

Sahibi görünen Tayyip Erdoğan’ın komşusu Zeki Yeşildağ benim 1980 öncesi Üsküdar’dan tanıdığım olan bir ülkücü.

Abisi Hasan Yeşildağ, Tayyip Erdoğan’ı, Pınarhisar cezaevinde korumak için bilinçli olarak karşılıksız çek verip hapse girmişti.

Babası fırıncı olan hemşehrim Zeki Yeşildağ sürekli zarar eden 3 gazete ile 2 televizyonu bugün nasıl finanse ediyor, bilmiyorum.

Doğru mu bilmem, sevgili Zeki kardeşimin birileri adına patron göründüğü yine iddialar arasında.

Sonuç: Hürriyet-Sabah ve diğerlerinin gerçek patronu adı geçenler mi, yoksa başkası mı karar sizin!

İlgili Haberler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.